توضیحاتی درباره درمان زودانزالی قبل از ازدواج

یکی از روش های تاثیرگذار بر بهبود کیفیت رابطه زناشویی و استحکام بیشتر روابط عاطفی بین زوجین، درمان زودانزالی قبل از ازدواج می باشد. مردانی که در مدت زمان 30 ثانیه تا کمتر از 1 دقیقه پس از دخول به انزال و ارگاسم می رسند، دچار زودانزالی هستند. این گروه از افراد تقریبا هیچ موقع نمی توانند انزال خود را در زمان نزدیکی کردن به تاخیر بیاندازند و لذت کافی از برقراری رابطه جنسی نمی برند.
افرادی که مبتلا به زودانزالی یا Premature Ejaculation هستند، از برقراری رابطه جنسی امتناع می کنند زیرا احساس ترس و ناامیدی جهت برقراری رابطه زناشویی موفق دارند. مردانی که مبتلا به انزال زودرس هستند، توانایی ارضای جنسی شریک زندگی خود را ندارند.
امروزه به دلیل شایع شدن مشکل زودانزالی در بین مردان و بروز مشکلات اجتماعی ناشی از آن ، درمان زودانزالی قبل از ازدواج از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اکثر مردانی که دچار مشکل زودانزالی هستند، از مطرح کردن مشکل خود خجالت می کشند. عوامل مختلف روحی، روانی و فیزیولوژیکی بر بروز این مشکل تاثیر می گذارند.
انجام تمرین های آرامش بخش مانند کشیدن نفس های عمیق و دم و بازدم به درمان زودانزالی قبل از ازدواج کمک می کنند. همچنین شرکت در کلاس های مدیتیشن و یوگا که موجب ایجاد آرامش ذهن می شوند، در بهبود انزال زودرس موثر هستند.

                اگر از زودانزالی رنج میبرید و مایلید برای درمان توسط درمانگران ماهر معاینه شوید,اولین و مهم ترین قدم                         دریافت مشاوره تخصصی است.

درمان زودانزالی قبل از ازدواج

روش های درمان زودانزالی قبل از ازدواج

روش های مختلفی برای درمان زودانزالی قبل از ازدواج وجود دارد. پزشک متخصص با بررسی و گرفتن شرح حال از فرد روش های مختلف درمانی را پیشنهاد می کند. رایج ترین روش های درمان عبارتند از:
– انجام تکنیک های رفتاری
– استفاده از بی حسی موضعی
– دارو درمانی
– روان درمانی
در بسیاری از مواقع پزشک متخصص برای درمان زودانزالی قبل از ازدواج از روش های درمانی تکنیک های رفتاری و دارو درمانی به صورت همزمان استفاده می کند. البته در شرایط خاص که دلایل روانشناختی باعث بروز زودانزالی هستند، از روش روان درمانی هم استفاده می شود.

            مطلب مرتبط :انواع قرص زود انزالی با قوی ترین خواص تاخیری

تکنیک های رفتاری جهت درمان زودانزالی قبل از ازدواج

یکی از تکنیک های رفتاری برای درمان زودانزالی قبل از ازدواج، داشتن رابطه جنسی بدون دخول می باشد. این نوع رابطه جنسی فشار روانی زودانزالی را در فرد کاهش می دهد. همچنین انجام خود ارضایی حدود 1 الی 2 ساعت قبل از برقراری رابطه جنسی می تواند انزال و یا رسیدن به ارگاسم را به تاخیر بیاندازد.
تمرین شروع و توقف جهت برقراری رابطه جنسی بر به تعویق انداختن انزال موثر است. در این تکنیک آلت تناسلی خود را در زمان ارگاسم تحریک کرده و سپس تحریک را به مدت 30 ثانیه متوقف کنید. این تکنیک را 3 الی 4 بار تکرار کنید تا زودانزالی در حین برقراری رابطه جنسی رخ ندهد.
حواس پرتی جهت درمان زودانزالی موثر است. هنگامی که از نظر جنسی تحریک شده اید، سعی کنید توجه خود را بر روی مسائل غیر جنسی متمرکز کنید.

درمان زودانزالی با درمانکده سینا

داروهای موثر بر درمان زودانزالی

پزشک متخصص برای درمان زودانزالی قبل از ازدواج از بی حس کننده های موضعی و یا داروهای خوراکی استفاده می کند. کرم ها و اسپری های بی حس کننده موضعی دارای بنزوکائین و لیدوکائین می باشند. مواد بی حس کننده موجب کاهش حساسیت آلت تناسلی می شوند و انزال را به تاخیر می اندازند. برای کسب نتیجه مطلوب باید حدود 10 الی 15 دقیقه قبل از نزدیکی از این مواد استفاده کنید.
برخی از داروهای خوراکی مانند داروهای ضد افسردگی موجب بروز اختلال در انزال می شوند. داروهای ضد افسردگی با خاصیت مهار بازجذب سروتونین همچون فلوکستین، پاروکستین، سیتالوپرام و سرترالین موجب به تاثیر انداختن انزال می شوند.
مصرف برخی از مسکن ها مانند ترامادول هم موجب تاخیر در انزال می شوند. البته مصرف هر گونه دارو باید با تجویز پزشک انجام شود. ترامادول یک ماده اعتیادآور است. مصرف خودسرانه آن به هیچ وجه توصیه نمی شود. برخی از داروهای مهارکننده فسفو دی استراز 5 مانند وایگرا، استاکسین، لویترا و تادالافیل که برای درمان اختلال نعوظ استفاده می شوند، جهت به تاخیر انداختن انزال موثر هستند.

           مطلب مرتبط :درباره درمان زودانزالی با حنا چه می دانید؟

روان درمانی

اگر زودانزالی به علت استرس زیاد، اضطراب، مشکلات روحی و روانی و یا تجربیات تلخ گذشته ایجاد شده باشد، پزشک روانشناس می تواند به بیمار برای درمان زودانزالی قبل از ازداوج کمک کند. شرکت در جلسات درمان به کاهش استرس و بهبود عملکرد جنسی افراد کمک می کند. در برخی موارد پزشک برای موفقیت روش درمانی از درمان دارویی به صورت همزمان استفاده می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *