درباره تاثیر خود ارضایی بر زودانزالی بیشتر بدانید

تاثیر خود ارضایی بر زودانزالی می تواند باعث بی میلی جنسی در مردان و یا زنان شود. خود ارضایی در مردان و زنان بدون انجام رابطه جنسی و توسط خود فرد انجام می شود. با رسیدن به اوج لذت جنسی یا ارگاسم خود ارضایی یه پایان می رسد. خود ارضایی در مردان موجب خارج شدن مایع منی و در خانم ها موجب سفتی عضلات و لذت در واژن می شود. زمان اولین خود ارضایی در افراد با هم متفاوت است. خود ارضایی با تحریک آلت تناسلی رخ می دهد.
تاثیر خود ارضایی بر زودانزالی به گونه ای است که می تواند موجب عدم رضایت زوجین از برقراری رابطه جنسی شود. اگر افراد پیوسته و مداوم خود ارضایی را انجام دهند، به مرور زمان دچار ضعف قوای جنسی و زودانزالی می شوند. به همین دلیل نمی توانند همسر خود را به اوج لذت جنسی برسانند. عدم رضایت همسر از برقراری رابطه جنسی ناموفق موجب بروز مشکلات عاطفی بین زوجین می گردد.
تاثیر خود ارضایی بر زودانزالی با تکرار دفعات خود ارضایی مرتبط است. اگر خود ارضایی به دفعات زیاد انجام شود، به دلیل تحریک های تکرار شونده اعصاب اتونوم فرد، آستانه تحریک پذیری پایین می آید. در نتیجه تحریک پذیری زیادی نسبت به محرک های بیرونی یافته و دچار زودانزالی می شوند.

                   اگر از زودانزالی رنج میبرید و مایلید برای درمان توسط درمانگران ماهر معاینه شوید,اولین و مهم ترین قدم                            دریافت مشاوره تخصصی است.

تفاوت خود ارضایی با انزال طبیعی

در مردان سالم حالت نعوظ آلت تناسلی با تحریکات دو مسیر رفلکسی و ذهنی انجام می شود. مسیر رفلکسی به دلیل تحریک حواس پنجگانه مانند لامسه و بینایی و مسیر ذهنی به دلیل تحریک ذهنی می باشد. تحت تاثیر این دو مسیر ابتدا نعوظ رخ می دهد. در هنگام نعوظ فرد به انزال کامل رسیده و مایع منی خارج می گردد. در خود ارضایی مسیر تحریک رفلکسی به دلیل لمس ناحیه تناسلی و آلت تناسلی رخ داده و مسیر ذهنی حذف می شود. به همین دلیل فرد به آرامش ذهنی نمی رسد.

          مطلب مرتبط :آیا درمان زود انزالی با خمیر دندان خطری دارد؟

  خود ارضایی

خود ارضایی نوعی رفتار جنسی انحرافی محسوب می شود. اگر خود ارضایی به صورت پیوسته انجام شود، به صورتی که فرد نتواند آن را ترک کند، بیماری به شمار می آید و فرد باید درمان شود. در صورت تشدید خود ارضایی عوارضی مانند عدم تمرکز کافی برای انجام امور روزمره، خستگی زیاد، درد بیضه ها در مردان، صدمه به بافت طبیعی آلت تناسلی و ابتلا به زودانزالی ایجاد می شود. یکی دیگر از عوارض خود ارضایی مکرر، عادت کردن به ارضا در شرایط و وضعیت خاص می باشد. به همین دلیل این افراد در زمان برقراری رابطه جنسی به ارگاسم نمی رسند و یا دچار زودانزالی می شوند.

انزال زودرس چیست؟

برای آگاهی از تاثیر خود ارضایی بر زودانزالی باید بدانیم زودانزالی چیست؟
– کسی که در هنگام رابطه جنسی در مدت زمان 30 ثانیه یا کمتر از 1 دقیقه به ارگاسم می رسد.
– افرادی که به زودانزالی مبتلا هستند، نمی توانند زمان انزال خود را به تاخیر بیاندازند.
– این گروه از افراد تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارند. این افراد رابطه جنسی را با زحمت و استرس زیادی انجام می دهند و صمیمیت جنسی ندارند.

علل بروز زودانزالی

عوامل روحی، روانی و یا علل فیزیولوژیکی می توانند باعث بروز زودانزالی شوند. این عوامل عبارتند از:
– هورمون ها: کمبود هورمون سروتونین که در گیرنده های عصبی وجود دارد، می تواند باعث زودانزالی شوند.
– ابتلا به بیماری: بیماری های مانند ام اس، دیابت، مشکلات غده تیروئید و التهاب و عفونت پروستات موجب بروز زودانزالی می شوند.
– استرس و اضطراب
– افزایش سن
– عوامل ژنتیکی
– خود ارضایی
– کاهش اعتماد به نفس
– افسردگی

          مطلب مرتبط : درباره درمان زودانزالی قبل از ازدواج بیشتر بدانید

خود ارضایی در مجردها

در جامعه ما خود ارضایی برای مردان و زنان امری ناپسند به شمار می آید. به همین دلیل فردی که خود ارضایی انجام می دهد، به آرامش روانی نمی رسد. این گروه افراد خود ارضایی را با عجله، استرس، ترس، همراه با احساس گناه و به صورت پنهان انجام می دهند. به همین دلیل سیستم مغزی این افراد دستور می دهد تا هر چه سریعتر انزال انجام شود. تکرار چنین شرایطی موجب بروز زودانزالی در فرد می گردد.

تاثیر خود ارضایی بر زودانزالی

تاثیر خود ارضایی بر زودانزالی کاملا جدی و مهم است. از مهمترین عوارض جانبی خود ارضایی استرس و اضطراب می باشد که تاثیر مستقیم بر زودانزالی می گذارند. زودانزالی از اصلی ترین علل طلاق بین زوجین است.
برخی از مردانی که دچار زودانزالی هستند، برای درمان خود از داروهایی استفاده می کنند تا بتوانند رابطه جنسی باکیفیت داشته باشند. مصرف برخی از داروها می توانند به سلامت آنها در آینده صدمه بزند. از عوارض مصرف داروهای تاخیر دهنده انزال، آسیب به اسپرم ها یا سلول های جنسی مردانه است.
برای اینکه تاثیر خود ارضایی بر زودانزالی را تجربه نکنید، بهتر است اعتیاد به خود ارضایی را ترک کنید. ترک خود ارضایی بهترین روش برای در امان بودن از ابتلا به زودانزالی، آسیب های روحی، روانی و جسمانی می باشد.درمان زودانزالی با درمانکده سینا

روش های ترک خود ارضایی

برای کاهش تاثیر خود ارضایی بر زودانزالی می توان تصمیم جدی بر ترک خود ارضایی گرفت.
– تقویت اراده و تکرار این جمله که من می توانم این عادت خود را ترک کنم.
– امتناع از تماشا و مشاهده صحنه ها و فیلم های تحریک کننده
– حضور در اجتماع و دوری از تنهایی
– سرگرم کردن خود به کارهای دسته جمعی مورد علاقه
– انجام ورزش های دلخواه به صورت مستمر
– پرهیز از پوشیدن لباس های چسبان و تحریک کننده
– پرهیز از خوابیدن به شکم در طول شبانه روز
– پرهیز از مصرف مواد غذایی محرک
– عدم دستکاری آلت تناسلی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *